Angstaanvallen

Heb je angstaanvallen en zoek je daar een oplossing voor? Er is een methode waarmee je aanvallen van angst snel achter je kunt laten.

Beste lezer,

De Angstaanvallen CoachMijn naam is Jan Heering. Ik ben Mental Coach en ik ben gespecialiseerd in het snel oplossen van angsten.

Ik heb inmiddels al bijna 20 boeken over aanpakken en oplossen van een groot aantal emotionele aandoeningen, waaronder angstaanvallen, op mijn naam staan.

In mijn praktijk heb ik van velen die last hadden van angstaanvallen bijgestaan om hun aanvallen snel achter zich te laten.

Voordat ik je vertel wat de oplossing voor angstaanvallen is zal ik eerst de symptomen van dit soort aanvallen schetsen.

Daarna zal ik vertellen welke raadgevingen worden gegeven om angst te verminderen en zal ik uitleggen waarom al deze adviezen niet of amper werken.

Tot slot zal ik laten zien waar jij een oplossing voor je klachten kunt vinden.

Angstaanvallen symptomen

angstaanvallen

  • Beven
  • Hevig transpireren
  • Pijn op de borst
  • Hartkloppingen
  • Je hebt moeite met ademhalen
  • Benauwdheid of het gevoel te gaan stikken
  • Je hebt last van duizeligheid
  • Je hebt een misselijk gevoel
  • Je krijgt pijn in je hoofd
  • Je hebt tintelingen in handen en / of benen

 

Andere kenmerken waarvan je last kunt hebben tijdens een aanval zijn: niet meer scherp kunnen kijken, maag /buikpijn, happen naar lucht, pijnlijke spieren in nek en / of hals, koude rillingen en een droog gevoel in je mond.

Je kunt tijdens een aanval bang zijn dat je gaat flauwvallen. Ook angst om de controle te verliezen kan opspelen.

Daarnaast kan de ervaring zo intens zijn dat je bang bent om gek te worden of dat je denkt dat je dood gaat.

Je kunt ook het gevoel hebben dat alles plotseling heel onwerkelijk wordt. Dat je leven een soort van illusie is.

Het kan ook gebeuren dat het lijkt dat je je geheugen bent kwijtgeraakt. Hoezeer je het ook aan het proberen bent, je kunt je niets meer voor de geest halen. Je wordt dan heel bang dat je je geheugen bent verloren.

Je hebt een dringende neiging om te vluchten uit de situatie waarin je bent. Dat is evenwel niet in alle gevallen mogelijk. Je angst kan nog heviger toeslaan wanneer je bemerkt dat het niet mogelijk is om de situatie te ontvluchten.

Het is afschuwelijk om een aanval van angst te hebben. Zo’n aanval grijpt je enorm aan. Je hebt het idee dat er geen eind aan de aanval komt. In werkelijkheid duurt een aanval slechts een paar minuten.

Om de kans op angstaanvallen te beperken ga je situaties waarin je bang bent om weer een aanval te krijgen zoveel mogelijk vermijden. Het gevaar hiervan is dat jij je teveel gaat isoleren. Het gevaar bestaat dat je hierdoor in een sociaal isolement kunt terechtkomen.

Als gevolg van angsten kan je last krijgen van slaapproblemen. Daarnaast is de kans groot dat je last krijgt van depressieve gevoelens.

Je vermogen om je te concentreren wordt steeds minder. Het lukt je steeds minder goed om ergens je aandacht bij te houden.

Mensen in je omgeving snappen niet goed wat er aan de hand is met je. Als gevolg hiervan heb je het idee dat je overal alleen voor staat.

 

Adviezen over angstaanvallen die niet helpen

Hieronder beschrijf ik een aantal van de adviezen die vaak worden gegeven om angstaanvallen te verminderen. Ik vertel wat aan deze adviezen schort.

Daarna zal ik je uitleggen wat de onderliggende oorzaak van je angsten is en wat wel werkt om je angstaanvallen met succes aan te pakken.

 

  • Praten over je angsten
    Mocht je al durven praten over je angsten, dan kan dat een gevoel van opluchting geven. Helaas lost dit niet je aandoening op en blijven de angstaanvallen terugkomen.

 

 

  • Je angsten trachten te onderdrukken
    Het trachten om je angsten te onderdrukken werkt alleen maar tegen je. Je angsten hierdoor overwinnen lukt helaas niet, je angstgevoelens worden hierdoor alleen maar heviger in intensiteit.

 

 

  • Alternatieve manieren
    Helaas is het zo dat het gros van de alternatieve behandelwijzen en remedies niet werken. Of ze werken slechts heel langzaam werken.

 

 

  • Medicatie
    Medicatie kan een tijdelijke verlichting brengen. Helaas worden je klachten slechts onderdrukt. Medicatie brengt echter geen oplossing met zich mee. Daarnaast kan gebruik van medicatie (ernstige) bijwerkingen met zich meebrengen.

 

Voorbeelden van veel voorgeschreven angstaanvallen medicatie:

Benzodiazepinen
Deze hebben een angstonderdrukkende werking. De bijwerkingen zijn: overdag moeite hebben om overdag wakker te blijven, ’s nachts wakker zijn, staren en verslapping van de spieren. Bij langdurig gebruik werken Benzodiazepinen verslaven. De bekendste zijn: Diazepam (Valium) en Lorazepam (Temesta).

Antidepressiva

Bij een combinatie van angst en neerslachtigheid wordt er soms door de arts voor gekozen om antidepressiva voor te schrijven. De bekendste zijn: Paroxetine, (Seroxat) en Fluoxetine (Prozac). De bijwerkingen van Seroxat zijn: duizelelingen, onrustig, hartkloppingen, onrustig zijn, transpireren, benauwdheid en dubbelzien.

Bijwerkingen van Prozac zijn: duizeligheid, niet kunnen slapen, een wazig in het hoofd, afgestompte emoties, vermoeidheid, misselijkheid en hoofdpijn.

 

  • Behandeling door een psycholoog
    De nadelen van behandeling door een psycholoog zijn de lange wachttijden waardoor het lang duurt voordat je eindelijk een behandeltraject in kunt gaan, het grote aantal sessies dat benodigd is voor een mager resultaat en de hoogst onzekere uitkomst van de behandeling.

 

 

De oorzaak van Angstaanvallen

Het is inmiddels duidelijk geworden dat je emotionele gezondheid wordt beïnvloed door het stromen van energie door het energiesysteem van je lichaam.

Stroomt door jouw energiesysteem de energie vrij, dan voel jij je goed. Je bent optimistisch en vrij van emotionele klachten.

Ontstaan er echter blokkades in je energiesysteem, waardoor de energie minder goed kan doorstromen, dan begin je daar last van te krijgen. De gevolgen hiervan ervaar je als angsten en sombere stemmingen.

Het is belangrijk dat je gaat inzien dat je onbegrijpelijke en onverklaarbare angsten, gedachtes en gedragingen ‘slechts’ een gevolg zijn van beschadigingen en blokkades in je energiesysteem.

Deze van beschadigingen en blokkades in je energiesysteem zijn het gevolg van onverwerkte emoties. Deze onverwerkte emoties kan je onbewust hebben. Het kan dus heel goed zijn dat jij helemaal niet weet dat je deze onverwerkte emoties hebt.

De oorzaak van jouw klachten op een heel ander gebied liggen dan tot voor kort werd aangenomen. Daarom weten we nu ook waarom al die adviezen en behandelmethodes om ja klachten op te lossen niet of nauwelijks werken.

De onderliggende oorzaak van je aandoening wordt immers niet met al die adviezen en behandelmethodes opgelost.

De gemakkelijkste en snelste manier om je klachten aan te pakken is dus door de verstoringen in het energiesysteem van je lichaam op te lossen

 

Wil jij ook je angstaanvallen stoppen? Ga dan naar …………….

Klik Nu hier voor oplossingen
voor angstaanvallen




















De Angstaanvallen Coach home About Contact Disclaimer Privacybeleid Sitemap meer info

Geef een reactie